Newsletter

RO  EN
Mihnea Ghilduș a deschis forumul 

dedicat designului și trendurilor

în materie de mobilier românesc


În premieră la expoDESIGNwood a avut loc un forum de discuții și prezentări dedicat designului și trendurilor în materie de mobilier românesc și nu numai. Designerul Mihnea  Ghilduș a fost cel care a deschis acest forum, care a atras zeci de specialiști atât din cadrul târgului, cât și din afara lui. Cum poate aduce designul și colaborarea designer-producător aceea plusvaloare unui produs de serie? Este întrebarea la care a încercat să răspundă  tânărul designer Mihnea Ghilduș, fondatorul deja celebrei platforme Dizainăr și director  creativ la DZNR Studio.


După succesul avut la Madrid în 2012 cu proiectul PRISPA, casa solară, Mihnea Ghilduș a creat o platformă dedicată exclusiv designerilor români, dizainar.ro, un magazin care se ghidează după trei principii: creez, produc, cumpăr produse românești de design. Astfel, la forumul de design, Mihnea Ghilduș a vorbit despre rețeta de succes a unui proiect care a depășit granițele cu notorietatea sa și a oferit exemple de colaborare cu producători de mobilă care și-au sporit vânzările și prestigiul după ce au lucrat împreună cu designeri români. În 2012, dizainar.ro colabora cu doar 40 de tineri designeri români, astăzi lucrează cu 160. Și numărul lor crește în fiecare zi. În 2012, erau 80 de produse de design românesc expuse în magazinul on-line, astăzi, sunt peste 600 de creații ale designerilor români, de la piese de mobilier, corpuri de iluminat, ceasuri sau grafică și până la accesorii personale, decorațiuni, jucării sau obiecte de sticlă și ceramică.

Colaborarea cu BucinMob, un exemplu de succes
În cinci ani, dizainar.ro a participat la peste 80 de evenimente expoziționale și târguri de design atât în România cât și în afara țării, totul pentru a promova designul românesc. Un exemplu este Salonul Internațional de Mobilă de la Milano, din 2015, care a strâns la standul românesc 10.000 de vizitatori care au admirat creațiile a celor 24 de designeri români care au expus acolo. Anul trecut în toamnă la târgul BIFE-SIM de la Romexpo, dizainar.ro a colaborat cu BucinMob, într-un proiect inedit, care i-a adus vizibilitate și recunoaștere producătorului român de mobilier din lemn masiv mai ales datorită ideii originale de a transforma logoul BucinMob într-un stand și de proiecta o parte din produse și din   identitatea grafică. După acest proiect, dizainar.ro a a devenit un exemplu de „așa da” de colaborare între designer și un producător român. Proiectul Bucin Mob Design Collection, curatoriat de Mihnea Ghilduș, a fost expus și la Köln, la „IMM Cologne – The international interiors show”, Germania, unul dintre cele mai importante târguri europene de idei în materie de design de interior, care a avut loc la începutul acestui an. „Noi am fost invitați de revista Intarzia să vorbim despre ceea ce s-a întâmplat și mi se pare foarte important că publicul află despre asftel de lucruri prin intermediul media. De  exemplu, unul dintre cele mai importante site-uri despre design pe plan internațional a scris despre designul românesc prezent la Köln. S-a realizat un articol foarte bine documentat cu reprezentanții designului românesc, care a fost foarte bine văzut pe plan internațional.
Cunoscuți care trăiesc în țări ale Europei, prieteni, m-au sunat și mi-au spus că au citit acest articol despre designul românesc și ne-au felicitat, uite că ați ajuns mai departe. Acest subiect a fost dezbătut de curând și la emisiunea «România Te iubesc»”, a mărturisit Mihnea Ghilduș.

Promovarea, rețeta succesului
Mihnea Ghilduș a vorbit la expoDESIGNwood despre creativitatea care caracterizează designerii de produs cu care lucrează, dar mai ales despre cât de important este că ei se promovează, își fac strategii de PR. Dovadă că dincolo de asta este și foarte multă muncă stau cataloagele pe care le-au creat la proiectele pe care l-au promovat. Campioni la detalii, proiectanții dizainar.ro spun la unison că fără o prezentare profesionistă, produsele își pierd din valoare, este ca și cum nu ar exista.
Tocmai de aceea, Mihnea Ghilduș și echipa sa pun umărul la promovarea designerilor români, care au potențial. „Suntem apți să creăm orice, dar lipsește plusvaloarea și nu avem acel punct de diferență, acel ceva care ne deosebește de toți ceilalți producători. Am auzit-o pe doamna Sereny mai devreme vorbind despre creșterea producției de mobilă și a exporturilor. Minunat, dar în continuare noi vindem produsele foarte ieftin. Profitul nostru la export este foarte mic, pentru că nu avem plusvaloare. Vindem, practic, materie primă și forță de muncă ieftină. Nu cred că e OK, mai ales că încep să crească salariile, nivelul de trai crește și forța de muncă ieftină va dispărea, nu ne vom putea afirma dacă nu aducem plusvaloare și originalitate în ceea ce creăm”, a punctat Mihnea Ghilduș.

3.000 de cumpărători de design românesc
Mihnea Ghilduș a povestit despre lipsa pieței de design în România. În cinci ani, dizainar.ro
a dezvoltat o piață a cumpărătorilor de design românesc care însumează doar 3.000 de persoane.
„În toată țara asta de 20 de milioane, există 3.000 de persoane care cumpără design românesc. Dar, există mult mai mulți în afara țării, care cumpără deja design românesc și poate nici nu-și dau seama.
Pentru că produsele noastre au ajuns pe site-uri internaționale și se vând foarte bine. Și produsele create de producătorii de mobilă din România se vând pe plan internațional, ceea ce înseamnă că se cumpără foarte multă producție românească dar fără design original adică fără plusvaloare.
Cum ar fi dacă, împreună, producția și designul, ar face mai multe? S-ar fonda mai multe colecții de design, branduri care să funcționeze cu design”, a mai declarat Mihnea Ghilduș. Există deci un spațiu în care este expusă forța designului românesc și acela este dizainar.ro, unde Mihnea Ghilduș și echipa sa aduc împreună creația, producția și cumpărătorul, și Studio DZNR, care în momentul de față se ocupă de branding, de promovare de design de produs, design grafic și design ambiental.


Organizator
S.C. Imageline srl, Odorheiu Secuiesc,
Nr. reg.Com.: J19/21/2002, C.F. RO14415709
www.imageline.ro , www.intarzia.ro, www.infowood.ro, www.revistacastor.ro, www.expowood.ro