Newsletter

RO  EN
NETT FRONT - DESIGN 

ÎN FRONTURI DE MOBILIER


Culoarea anului la capitolul fronturi de mobilă este... albul. „Cea mai vândută culoare este albul și apoi bejul”, declară ferm Simon Győrfi Antal, reprezentant zonal Est la compania Nett Front, producător de uși pentru mobilier cu o gamă diversă de decoruri și finisaje. „Albul merge cel mai bine”, este de acord și colegul lui, Ola Adrian, reprezentant zonal Sud. În schimb, Budai Zsolt, reprezentant zonal Centru-Vest consideră că alegerea culorii este influențată destul de puternic de mobilist care face sugestii și știe și unde găsește cele mai bune fronturi. „Sunt populare și culorii vii, sofisticate: roșu bordeaux,  verde măr. Însă sunt clienți care atunci când cer ceva, folosesc doar trei cuvinte: clasic, modern sau rustic”, explică și Bartha Beatrix, designer grafician la Nett Front. 
În privința tipologiei lor, dacă în Oltenia sunt cerute mai mult fronturile lucioase, în Moldova începe să fie o creștere către cele mate. De altfel, devin tot mai populare fronturile ultramate, lansate pe piață la începutul acestui an. „Avem gama perfect touch 3D, cu folii ultramate - o categorie mai ieftină decât cele vopsite, dar care oferă același aspect”, detaliază Bartha Beatrix. Cei care au spații generoase, combină fronturile ultramate cu cele ultralucioase, ideale pentru uși glisante.
Tendința mai este dictată și de Internet, din în ce mai accesibil și generației mai în vârstă. Acolo ei văd care sunt trendurile în străinătate și le adoptă cu ușurință. „Cei care sunt plecați în afară văd un dulap, și-l fac când vin acasă, iar apoi îl vede un vecin și vrea și el la fel. Nu ține cont de parchetul pe care-l are sau de culoarea pereților, Iar acest lucru influențează mult piața”, consideră Simon Győrfi Antal. „Mulți dintre cei din Satu Mare, Sălaj, Maramureș lucrează în exterior și vin de acolo și caută MDF când vor să-și mobileze casa”, e de acord și Zsolt Budai. „Lumea va fi mai deschisă către trenduri occidentale. Materialele nu sunt atât de scumpe, dar nici foarte ieftine. Le place ideea că la noi pot să facă orice combinație de culori și tipuri de uși”, adaugă și Bartha Beatrix.
De altfel, din 2017 oamenii au început să apeleze din ce în ce mai mult la designeri, pentru a avea o mobilă cu bun gust, care să se plieze pe personalitatea lor. „De la începutul acestui an, tot mai mulți designeri ne caută pentru că vor să colaboreze, nu doar mobiliștii sau clienții direcți. Ceea ce e bine, înseamnă că sunt deschiși la nou. Un designer mi-a spus că suntem Mercedesul fronturilor și așa de bine mi-a căzut!”, spune cu zâmbetul pe buze Budai Zsolt. „Și în Iași se practică asta – clienții vin însoțiți de designeri și aleg împreună. Chiar dacă este un segment mic 3-4%, sperăm că o să crească”, completează și Simon Győrfi Antal. De altfel, compania Nett Front a luat în calcul să-și extindă nu doar gama de produse, ci și de servicii, oferind clienților și consultanță de specialitate în design. 

_________________________________

METAMOB - CALITATE ÎN 

PRIMUL RÂND

„Am observat că se cere calitate, nu cantitate. Iar asta o să fie tot timpul în trend pentru că prin calitate obții rezultatul dorit. De la an la an încercăm să ne îmbunătățim și doar așa reușim”, e de părere Silvia Păulian, reprezentant vânzări la Metamob. 

_________________________________

ROLEM INDUSTRIAL - EXTINDEREA 

GAMEI DE PRODUSE

„Specialiștii caută cât mai multă diversitate, utilaje cu care să facă și produse noi, pe lângă cele de dinainte, ca să-și extindă gama. Lumea caută calitate, un nume care are în spate o seriozitate, o echipă bună de tehnicieni, de oameni de vânzări cu care poate duce și procesul de post-vânzare, nu doar de achiziție”, declară Gheorghe Munteanu, responsabil vânzări la Rolem Industrial.

_________________________________

WOOD EXPERT INDUSTRY - 

RETEHNOLOGIZARE


„Clienții caută tehnologie nouă care să-i ajute să crească productivitatea, să aducă plusvaloare produsului. Asta se urmărește prin proiectele pe care doresc să le acceseze. Fiecare producător încearcă să se retehnologizeze pentru că fără utilaje performante se autoelimină. Și nu poate ține ritmul cu un utilaj aparent nou, dar care are 10 ani de funcționare”, consideră Cătălin Teodorescu, director comercial la Wood Expert Industry. 

_________________________________

DAV GLOBAL TRADING - CNC-URILE, 

CERINȚA CERINȚA NUMĂRUL 1 


„Toți vor un CNC! Fie  nu-l au, fie nu au destule. Totodată, se mențin cerințe semnificative pentru mașini de aplicat cant și pentru ferăstraie circulare de formatizat în pachet panouri. Se pune accent pe finisaj și, în continuare, cei care merg în direcția bună se preocupă de automatizare și robotizare”, spune succint Călin Duță, manager la Dav Global Trading din București. Aleg acest drum pentru că astfel crește productivitatea și scad costurile salariale, prin faptul că se împuținează numărul de locuri de muncă. „Nu e un secret pentru nimeni că forța de muncă calificată nu e ușor de găsit în ziua de azi. Unii au început să urmeze această cale cu ani în urmă”, adaugă managerul. În plus, mulți producători așteaptă măcar o parțială îndeplinire a promisiunilor făcute din zona politică, ca România să absoarbă cele 5,2 miliarde de euro în cursul anului. „Piața nu e foarte dinamică în absența finanțărilor europene”, concluzionează el.

_________________________________

LIGNA HITECH - ROBOTIZARE


„Specialiștii solicită tehnologie cu control numeric, mașini soluții pentru a lucra cu cât mai puțini oameni pentru că forța de muncă calificată devine o problemă în România”, spune și Florin Dumitrașcu, manager la Ligna Hitech din Brașov. Iar soluții sunt doar două: tehnologizare sau calificarea oamenilor. Companiile care își permit, își instruiesc oamenii, însă cele mici așteaptă sistemul de stat. Așa că, cei mai mulți, acolo unde sunt operațiuni standard, încearcă să le rezolve cu un robot. În plus, tinerii antreprenori se orientează către tehnologii mai sofisticate și cer anumite mașini cu specific. „2017 este un an ca și 2016, în care nu s-au făcut investiții majore, doar completări și atunci e o problemă să ții tehnicieni și personal care are calificare. Din ce susții o structură? Trebuie să ai niște încasări și dacă se fac în salturi de 2 ani, e o problemă”, concluzionează Dumitrașcu.

_________________________________

NIKA UTILAJE 

- SOLUȚII INTELIGENTE


„Cele mai multe solicitări le-am avut pe înlocuirea forței de muncă prin utilaje automate, sisteme de încărcare-descărcare și softuri care să integreze toată producția. Producătorii vor să aibă mai mult control, să aibă informații detaliate vizavi de producție”, este de acord și Adrian Broșiu, reprezentant vânzări la Nika Utilaje din București. Dacă la capitolul ingineri industria nu duce lipsă, nu putem spune același lucru despre muncitorii calificați. „Acum mașina trebuie să știe să facă ce face un meseriaș. Ce avem disponibil pe piață? Oameni care știu să lucreze pe calculator. Atunci folosim software. Softul el cel care știe prelucrarea lemnului”, adaugă el. Astfel, piața de utilaje este una care variază destul de mult și e imprevizibilă. Fără doar și poate, antreprenorii trebuie să se adapteze constant la condițiile pe care le oferă, un obstacol fiind chiar finanțările europene. „Speranța că vor veni fondurile europene împiedică investițiile directe. S-au tot amânat proiecte, s-a blocat piața, dar mergem mai departe”, spune și Cristian Broșiu, manager la Nika Utilaje. „Iar târgul ăsta ne-a confirmat că nevoie există pe piață, trebuie să mai existe și dorința de achiziție”, a concluzionat Adrian Broșiu.
_________________________________

PALISANDER - UTILAJE 

TOT MAI SOFISTICATE


„Observ pe piață o cerere tot mai mare pentru utilaje performante, gen CNC-uri. Nu știu dacă toți chiar au nevoie, dar e un trend. În plus, în domeniul utilajelor standard, vor variantele mai dotate față de acum câțiva ani când voiau mașina simplă”, declară Farkas Iosif, consultant utilaje la Palisander. Tendința cuprinde și sectorul sculelor unde nu mai sunt la căutare cele clasice, ci cele specializate pentru CNC. „Clienții au rămas cam aceeași, sunt prea puține firme noi, dar cei care au trecut prin criză, fac pasul următor și schimbă utilajele. Merg înainte, vor mașini tot mai sofisticate, cu mai multe opțiuni”, a mai spus el. 


Organizator
S.C. Imageline srl, Odorheiu Secuiesc,
Nr. reg.Com.: J19/21/2002, C.F. RO14415709
www.imageline.ro , www.intarzia.ro, www.infowood.ro, www.revistacastor.ro, www.expowood.ro